Ahad, Jun 17, 2012

InDah AlaM

Honestly aku rasa pelik, napela aku sibuk nk ada blog? walhal nk kata famos amos pun follower ada 5 je. Nk kata rajen menulis, post entry pon setahun beberapa kali je...tapi maseh la ngada2 nk tulis blog.
Actualy petang ni tetiba rajen nk blogging sebab dah xde mende nak buat. so ambek peluang ni utk share pengalaman masa bercuti di Cameron Highland time cuti sekolah aritu.

Senang crite, BEST! aku sronok sebab wifey seronok (cewah). Utk rekod, famili aku bukan jenis yg gemar melancong so kami sgt jarang atau hampir tidak pernah melancong. Makanya bila dah kawen ni adalah teman utk sama2 pergi bercuti...no more cuti2 sesama saing bujang :)

Untuk jarak yg sederhana jauhnya, x perlu naek flite, bajet pon kira sederhana sebab maseh dlm negara...Cameron adalah lokasi yg menarik. Tapi org mcm aku x buleh stay sana lama2....cepat bosan. 1 hari je aku abes pusing cameron tu, paling suka ofcoz ladang teh sebab aku xde ladang teh. Kebun strawberry pon aku xde gak tp aku bukan penggemar so ada aku kisah? guane pun cantik2 buah strawberi dinu...merah berkilat and manis.

Shopping pun heaven utk pokok2...murah giler and byk pilihan yg tidak buleh diendahkan sama sekali. Aku n wifey maen amek je pokok itu ini walau x kenal and x tau pun camne nk jaga pokok2 tu..beli je la, taknak nanti dah balek asyik teringat-igt.

Food pon awesome. Kitorang cuba beberapa jenis pemanis mulut yg cuma ada kat sana je. Sgt yummy sebab bahan2 fresh kot....segar dari ladang! Laen2 xde la apa sgt, in general ianya menarik sebab bentuk muka bumi yg totally beza dgn kampong aku mahupun Kerteh ni. Maka landskap and flora nye pon tersendiri lah. Indah alam ciptaan Tuhan.Syukur dpt nimatinya.

Tiada ulasan:

Winter Sonata

Annyeonghaseyo, fellow wanderlust enthusiasts! Join me as I take you on a rollercoaster ride through my unforgettable journey to Korea from ...