Khamis, April 24, 2014

New Family Member!

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam....

24.04.2014...satu lagi tarikh penting dlm sejarah hidup aku. Lebih kurang jam 145 minit pagi, wifey selamat melahirkan anak kedua kami yg merupakan seorang bayi lelaki dgn keberatan 3.3kg.

Imbas kembali, pagi 23hb. Masatu aku dh siap nk pergi keje, Hana pun dh dukung nk hantar ke baby sitter. Tetiba wifey kata ada blood n cecair putih...so kami decided to pergi klinik n dptkan nasihat doctor since now pun dh 38 weeks, maybe its about time.

Lepas doctor klinik rantau periksa, dia nasihat kami pergi terus ke hospital sebab dia rasa most probably nk bersalin. Kami mcm berbelah bagi sebab takde contraction pun, last2 setuju jela.

Balek rumah jap amek barang, hantar Hana kat rumah mak bukit kuang and kami terus gegas ke KMC. Sampai KMC pergi tingkat 2 utk ctc, about 1240 in the noon. Ctc reading kata takde contraction lagi, midwife tanya nk balek dulu ke or nk jumpa doktor? Aku rs penat plak kalo balek kerteh semula..alang2 dh drive sejam 30 minit, jumpa jela doktor.

Tunggu turn nk jumpa dr Su sampai jam 6! Patah pinggang. Sempat la kami p mkn sushi kat megamall..mahal n x byk selection mcm sushi king pun tp dah wifey teringin.

Dr Su kata jln dh buka 1cm...so nk masuk wad ke nk balek? Hmmm malas aku nk balek since jln dh buka. Plan stau wad je n kalo xde development yh positive, induce je la...haha macam aku yg bersalin.

Dlm wad, wifey dh start sakit2....finally ada contraction. Still aku fikir esok gak kot bersalin. Tp maken mlm maken kuat plak sakit wifey...last2 about 12 ++ midnite tu kami called nurse n minta cek. Bidan dtg tgk2 and said nk bersalin dh ni.

Minute after, dia dtg bw wheelchair n ready to bw wifey ke labor. Masuk bilik tu which is still very familiar to me sebab rasa mcm baru je masuk last yr hoho...bidan semua org yg sama..

Kalini aku takla panik sgt as opposed to time Hana dulu. Wifey mmg mengerang sakit tp Kalini dia muntah sekali je and aku lebih calm and compose...tau apa nl buat. Still rs takut tu ada gak sebab bende yg libatkan nyawa....

As usual bila kelibat dr su muncul je dr dedaun pintu, terus rasa lega and selamat. Dia memang terbaek la...dia sgt pro n cool...dia bg aku rs we r in a good hands, nothing to worry. Then dia buat keje dia mcm sepatutnya..45 minit pastu keluarla anak lelaki kami yg insyaallah bakal dinamakan Muhammad Hadi Yusuf bin Muhazam Shah.

Tiada ulasan:

Winter Sonata

Annyeonghaseyo, fellow wanderlust enthusiasts! Join me as I take you on a rollercoaster ride through my unforgettable journey to Korea from ...