Ahad, Mac 15, 2009

Hujan

Hmmm hujan-hujan ni aku tak tahu apa nak buat. TV…ASTRO bengong tu macam biasala, bila hujan je NO transmisson. Walhal dah berapa bijik satelit dah depa orbitkan ke angkasa tapi hasil nye camtu jugak. Internet pun lagi satu, bila cuaca macam ni je mesti no network. So apa lagi aku nak buat selain daripada menulis serangkap dua hehe.

This time takde specific topic/judul/tajuk sebab aku menulis out of sudden (nak isi masa lapang je ). Alang-alang ni terasa nak komen pasal konsert pertama AF7 lah. Secara peribadi aku HAMPA...bukan hampa dengan kualiti peserta tetapi hampa dengan kualiti penerbitan tahun ini. Yela..ASTRO asyik promote suatu tranformasi akan berlaku so expectation aku pun langit ke 7 la. Tup-tup production macam hampeh! Giler cost saving, pentas kali ni jauh lebih kecil, set kusam, gelap tak bernyawa….walhal selama ni itula nadi utama yang menjadikan AF lain berbanding program seumpamanya di Malaysia.

Pujian jugakla dari satu aspek iaitu “Drama” AF malam semalam kurang drama aka kezutan...pengacara si AC Mizal pun tak melalut tanpa motif seperti musim lalu. Pelajar tak disuruh memperkenalkan diri dengan cara gedik sambil melemparkan tagline-tagline picisan yang sooo AF! The program was straight forward about singing & performances. A real business la I could say.

Pengkritik, aku suka Dato’ Khatijah Ibarahim…karisma beliau begitu teserlah dalam memberikan kritikan. Meskipun beliau satu nama besar tetapi boleh Nampak sifat rendah diri & tak suka tunjuk pandai yang ada pada beliau, taklah macam Shamsul Ghau2 dalam Raja Lawak musim ke 3….poyo giler!. Adlin macam biasa la…point ada & most of the time relevant tapi berbelit-belit, dia tak tahu konsep concise and concrete. Si Edri tu plak, sikit-sikit…aku pilih budak ni, aduii relax la bro, ko pilih ke tok penghulu ko pilih ke….ada aku kisah?? Komen jelah pasal nyanyian budak2 tu.

Budak2 tu plak…..overall were okay la. Few nampak outstanding n few yang nampak nak kena baling. Aku taknak komen panjang2 pasal depa sebab akupun bukan pandai nyanyi. Cuma aku memang tak boleh tahan dgn mamat yg nyanyi lagu Jamal tu, apa ek nama dia?? Suara was not bad la jugak…tp 1st verse jek dah flat duh! Obvious giler, tak perlu nak ada Ijazah dalam seni nyanyian….sapa2 boleh notis. Hi note plak main taram je…jerit sesuka hati buat aku sakit hati. Lagu tu punyala sedap and ofcoz too big for him as amateur…dare nyela menyanyikan lagu Jamal Abdillah. Blaja lagila dik….

Actually selain AF aku pun follow gak One in a million 3….hehehe. last week Tomok dapat imuniti as expected. Among 9 malam tu, memang Tomok la paling menyerlah both vocally n performance wise. Aku tak puas hati ngan si Syafinaz tu je, tak payahla sound Aidit Alfian live in national TV kak oi…kalo ko tak puas hati ngan prinsip dia yang tak benarkan lagu dia digubah sesuka hati, ko ada 1 minggu sebelum konsert untuk menyatakannya. Then kalo rasa Aidit tak boleh beri komitmen seperti diharapkan, cari jela composer lain, why nak hentam dia kat dalam TV?? His song his right la. Desperate sangat nak backing poor performance from si Esther latu…poyos…kalo minah tu bagus nyanyi la arrangement macam mana pun tetap akan sedap punya…jgn salahkan music score ek. Dato’ Siti tu relax je nyanyi lagu apa & siapa pun.

Okaylah...buat masa ni hujan dah berhenti setelah turun sehari suntuk. So until some other time la....oh ya Viva Liverpool, we never walk alone !! haha tak puas belasah Madrid malam tadi the Reds plak jadi mangsa HAHAHA

Tiada ulasan:

Winter Sonata

Annyeonghaseyo, fellow wanderlust enthusiasts! Join me as I take you on a rollercoaster ride through my unforgettable journey to Korea from ...